.... Okei, myönnän - liikunnan ALOITTAMINEN.

En ole kovin liikunnallinen. Olin kyllä muutama vuosi sitten, mutta sitten *tekosyy tekosyyn perään*.
Tiedän, että liikunta on olennainen osa terveellistä elämäntapaa. Nyt siis aion alkaa liikkua, koska
haluan tuntea itseeni virkeäksi ja reippaaksi, olla terve, näyttää paremmalta ja timmimmältä sekä
olla hengästymättä ihan pienestä.

Olen monta kertaa ruvennut innoissani lenkkeilemään, mutta innostus on lopahtanut pian. Tässä
syy: olen ollut niin innoissani, että olen vaatinut itseltäni aivan liikoja ja asettanut itselleni mitä järjet-
tömämpiä tavoitteita. Ei sellaista rääkkiä kukaan jaksa. En minä ainakaan.

Nyt asetan itselleni pienen, pienen tavoitteen. Harrastan joka päivä 10 minuuttia liikuntaa. Vain kym-
menen. Sellaisen ajan saa raavittua mistä välistä vain. Voin lähteä 10 minuutin juoksulenkille tai teh-
dä 10 minuuttia vatsa- ja selkälihaksia tai vaikka kyykkyjä. Kunhan pulssi nousee kymmeneksi minuu-
tiksi. Eikä tähän hätään yhtään pidemmäksi ajaksi! Viikoittain lisään määrää muutamalla minuutilla. 

Näin liikunta jää tavaksi. Sisällytän sen pieninä annoksina jokapäiväiseen elämääni. Pikku hiljaa kun-
toni kohoaa, ja saan ujutettua yhä pidempiä liikuntajaksoja päiviini.